Pages

Thursday, October 31, 2019

מפקד חיל האוויר על האיום האיראני: "מוכנים לטילי השיוט" - ישראל היום

מפקד חיל האוויר על האיום האיראני: "מוכנים לטילי השיוט" - ישראל היום

כשברקע איום טילי השיוט האיראניים, השפעת טהרן על המתרחש במלחמת האזרחים בסוריה ושליחיהם בתימן - המורדים החות'ים, מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין מכריז כי "אתגר ההגנה הופך מורכב יותר. לאיום הטילים והרקטות מצרפים כעת מל"טים תוקפים וטילי שיוט".

האיראנים מציגים: טיל שיוט חדש המגיע לטווח של 1,300 ק"מ

את הדברים אמר אלוף נורקין אתמול (רביעי) בטקס סיום קורס קציני ההגנה האווירית. 35 הצוערים והצוערות עתידים להשתלב במערכות הנשק "כיפת ברזל", "קלע דוד", "חץ", ו"יהלום" (פטריוט). "אני עומד כאן מולכם, ויודע עד כמה מערך ההגנה האווירית חשוב עבורי כמפקד החיל, ועד כרמה תרומתו היום-יומית הולכת והופכת למרכיב משמעותי בכל פעילות ובמבצע", הוסיף מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין. 

עוד בנושא:

לדבריו, "בעודנו מדברים, סוללות ה'חץ', ה'יהלום', 'קלע דוד' ו'כיפת ברזל' - נמצאות בכוננות". אלוף נורקין ציין כי "אני יודע שבעוד זמן לא רב אפגוש אתכם בסוללות, מגנים על העם ועל הארץ, ומצטרפים לנבחרת המפקדים של חיל-האוויר. המעבר למעמד הקצין והמפקד הוא מחייב. הקשיבו, חנכו, דירשו מיומנות גבוהה. ולצד אלו הקשיבו, טפלו, ותמיד תזכרו - מכל מלמדיי השכלתי. היו צנועים, תחקרו נוקב, היו חברים".

אלוף עמיקם נורקין / צילום: דובר צה"ל

מפקד חיל האוויר סיכם כי "את רמת ההגנה יקבע הלוחם בקצה, ואנו נדרשים להתאמן, לתרגל ולהיות בכשירות גבוהה. זו התרבות בחיל-האוויר, וכך נקפיד שיהיה גם בעתיד".

קלע דוד בפעולה / צילום: מנהלת חומה במשרד הביטחון

אלוף נורקין נשא את דבריו לאחר שביום שני ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר האוצר האמריקני סטיבן מנוחין. "איראן שואפת כעת להשיג נשק מדויק שיוכל לפגוע בכל מטרה במזרח התיכון בדיוק של 10-5 מטרים", אמר נתניהו, "הם מפתחים אותם באיראן ורוצים להציב אותם בעיראק ובסוריה, ולהפוך גם את הארסנל בלבנון, של 130 אלף רקטות סטטיסטיות לחימוש מונחה מדוייק. הם שואפים לפתח את זה וכבר התחילו להכניס אותם לתימן במטרה לפגוע בישראל גם משם".

רה"מ הוסיף כי "אני קורא לכם להטיל סנקציות נוספות. אנו רואים בבירור שיכולותיה של איראן להשתמש בתוקפנותה, לפתח את כלי המוות שלה, להפיץ את התנהגותה הזדונית - יכולות אלו מצטמצמות ככל שתחזקו את הסנקציות ותקשו עליהם נגישות למזומנים. אנו רואים את זה בכל רחבי המזרח התיכון".

המורדים החות'ים. עושי דברה של איראן בתימן / צילום: אי.פי.אי

לאיראן יש מאגר טילים בליסטיים גדול, שחלקם מגיעים למרחק של יותר מ-2,000 קילומטרים. על יחידת הטילים אחראי חיל האוויר והחלל של משמרות המהפכה, מפקד אמיר עלי ח'אג'יזאדה. מדובר בקצין בדרגת בריגדיר-גנרל שבעקבות השפעותיו רחבות ההיקף על פעילות הטרור האיראנית, ובכללותה גם פעילות הכטב"מים, הושתו עליו סנקציות אישיות מצד מדינות שונות.

Let's block ads! (Why?)



2019-10-31 07:32:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzAzMTEz0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment